מה עומד לנגד עיננו?
חזון חינוכי וערכי של לימוד "שפת הקומיקס" כשפה נוספת לביטוי עצמי והבעה, בדרך חווייתית ומהנה מאוד. 
אנו דוגלים בשילוב של הרחבת אופקים לצד מתן ביטוי לעולמם הפנימי של הילדים מבחינה רגשית וחברתית. 

 
מטרות העבודה בתוכנית
  • חידוד התרבות החזותית 
  • טיפוח ופיתוח הדימיון, היצירתיות וביטוי תחושות, מחשבות ורגשות 
  • ביטוי אישי ופיתוח חשיבה עצמאי באופן חווייתי 
  • שילוב הקומיקס עם תחומי הלימוד השונים בבית הספר
  • קידום למידה משמעותית
  • חיזוק הכישורים החזותיים 
  • נגישות המידע לתלמידים עם צרכים שונים 

מה מיוחד בתוכנית שלנו?
תהליך הלמידה בקומיקס הוא חוויתי, יצירתי ומעשיר. בד בבד התהליך מחזק כישורים רבים הדרושים ללמידה כגון: 
  • פיתוח הדמיון והיצירתיות, החשיבה וההבעה
  • פיתוח תהליכים קוגניטיביים
  • חיזוק המוטוריקה העדינה ושיפור יכולות הציור
  • פיתוח מיומנויות של תקשורת מסוגים שונים
  • תירגול קשב וריכוז – הקומיקס דורש ריכוז, סדר במחשבה וארגון.
  • העצמה אישית – העלאת המודעות וחיזוק הביטחון העצמי של הילד/ה.
  • העצמת תחושת המסוגלות
  • פיתוח היכולת לספר סיפור מנקודת מבט אישית ובדרך חווייתית
  • הקומיקס הינו כלי מוכח התורם לילדים עם לקויות למידה ושפה 

כיצד הקומיקס משתלב בתכנית הלימודים הבית ספרית?   
נושאי הלימוד וטכניקות הציור הנלמדות מעולם הקומיקס מאפשרים קידום מצבים רגשיים, העמקת התקשורת המילולית והבלתי מילולית, קידום המצב החברתי או ההתנהגותי של התלמידים לצד נושאים בעלי ערך חברתי | ערכי | התנהגותי | סביבתי | חינוכי. הקומיקס מעצם היותו כלי מתווך ופלטפורמה לימודית מהווה כלי יעיל ללמידה של נושאים לימודיים וחברתיים.

תכני התכנית משתלבים בתכנית הבית ספרית באופנים שונים:
  • חיבור למסורת וחגי ישראל, נושאים חברתיים, ערכיים וקהילתיים -  חגים ומועדים לדוגמא: ראש השנה, חנוכה, פורים, פסח, שבועות, יום העצמאות, יום ירושלים. בנוסף לתוכנית שיעורים ופרוייקטים בנושאים בעלי ערך חברתי ערכי וקהילתי כגון: שבוע בטיחות בדרכים, שבוע השפה העברית, די לאלימות, משלים, העיר שלי, יום כדור הארץ, יום השיוויון, שבוע השפה העברית, מפתח הלב, מצעד הספרים, ערבות הדדית, קבלת האחר, סובלנות וסבלנות, אחדות וייחודיות, מנהיגות אישית, רב תרבותיות, שירים ומשוררים ישראליים, זכותי וחובתי ועוד.
  • מענה למטרות תוכנית הליבה- הקומיקס תומך בהשגת מטרות החינוך החברתי באמצעות חיזוק מיומנויות בין-אישיות, יצירת תחושת שייכות ופיתוח מנהיגות צעירה.
  • פעילות רב-תחומית- יצירת שיתופי פעולה בין שיעורי התוכנית למקצועות הלימוד בבתי הספר. במהלך שנת הלימודים הקומיקס יכול להשתלב במקצועות שונים דוגמת: שפה, היסטוריה, מולדת, ספרות, תנ"ך, כל מקצועות הרבי מלל, חשבון ועוד. 

תוצרים, יצירות, תערוכות במרחב הבית ספרי, פרויקטים ופעילויות מיוחדות 

התוכנית מקדמת למידה חוויתית מתוך התנסות ויצירת תוצרים פיזיים המבטאים את תחושותיהם, רגשותיהם ומחשבותיהם של הלומדים. העבודה הינה אישית, זוגית או קבוצתית. דוגמאות לתוצרים אישיים: סטריפ (סיפור קומיקס), קלמר, שלט אישי לחדר/ לבית, שקיות לתעודה, סימניות, כרטיסי ברכה בנושאים שונים ועוד. במסגרת פעילות מתמשכת, הילדים מקבלים אוגדן אישי בסוף התהליך עם כל העבודות שלהם.

כלל היצירות נאגדות לכדי תערוכות קומיקס (D2) מתחלפות על קירות בית הספר לאורך כל השנה.

העבודות מוצגות על קירות בית הספר, באתר האינטרנט, ברשתות החברתיות של בית הספר ובעיתון הבית ספרי.
  • פרויקטים עם תוצרים פיזיים אשר מקשטים את בית הספר בתוצרי הילדים ומובילים את בית הספר לעשייה אומנותית לאורך כל השנה. לדוגמא:  ציורי קיר בבית הספר, הכנת גדר מעץ לגינה בית ספרית, שילוט פנימי של חדרים, יצירה של פינת ישיבה מתוצרי קומיקס של הילדים הכולל שולחן קומיקס וכסאות קומיקס (הכל מקולאז' עבודות של תלמידים), תוצרי פופ אפ, פרויקט מיחזור וקישוט פחי המיחזור בבית הספר בעבודות קומיקס תחת הנושא של איכות הסביבה, קלמר, ארנק ועוד.
  • ספר מחזור  -הילדים יוצרים ומאיירים את ספר המחזור בעזרת הקומיקס (שכבות מתקדמות).
  • פעילויות הורים וילדים ופעילויות לסיכום שנה 
  • פעילויות חדר מורים  -אנו מקיימים השתלמויות למורים לצורך היכרות עם התכנית.